TINE Gruppa har over 110 merkevarer. De fleste er meieriprodukter som er laget på norsk råvare, men også juiceprodukter, smådrikke og ferdige middagsretter inngår i sortimentet. Konsernet har også osteproduksjon i utlandet i egne datterselskaper. Forbrukerne er opptatt av helse og sunnhet og ønsker produkter med mindre fett og sukker og mer protein. I tillegg er mange opptatt av norsk mattradisjon og spesialiteter. Det har vi tatt som utgangspunkt ved våre produktlanseringer gjennom året. Her er noen av nyhetene fra 2015.

TINE-produkter

Tinemelk er en av Norges mest kjente merkevarer. Melk er en av våre mest komplette matvarer fordi den inneholder en rekke viktige næringsstoffer og er en basismatvare i det norske kostholdet. Totalt har TINE 13 søtmelkvarianter – hvorav tre er økologiske. Salget av søtmelk og syrnet melk viser en svak utvikling, men kategorien smaksatt melk vokser. I 2015 hadde vi flere spennende nyheter:

TINE Stølsfløyte og TINE Stølsmjølk

Stølsmjølkfløyte

I juli måned ble TINE Stølsfløyte frå Valdres lansert sammen med TINE Stølsmjølk.

                                        

TINE Lett Crème Fraîche 10%

Cremeliten
Både trender og forbrukere forteller oss at et større utvalg av lettere produkter er ønsket. TINE Lett Crème Fraîche 10 % har den  samme gode konsistensen, og den runde, fyldige smaken som dagens eksisterende produkter.

TINE Kremfløte Økologisk 3 dl

Økofløteliten

TINE Kremfløte Økologisk 3 dl - meieriproduktet av høyeste kvalitet fra lokale, økologiske melkegårder. Det inneholder 38 % fett, og hever smaken på det meste.

Piano Isbase

Isbase OK
Piano Isbase gir forbruker mulighet til å lage drømmeisen hjemme og servere denne som «hjemmelaget».

Biola

BiolabringebærBiolamango
Biola kom med to nye varianter syrnet melk helt uten tilsatt sukker og fett, en med mango og en med granateple/bringebær. Biola Zero er søtet med søtstoff, og produktet inneholder kombinasjonen av melkesyrebakterier som gir Biolas gode konsistens og smak, samt vitamin D.

Biola Smoothie

Smoothies 01
Biola Smoothie er en velsmakende og fyldig melkebasert smoothie med frukt og bær. Den inneholder ikke annet sukker enn det som naturlig følger med melka og frukt- og bærkonsentratet.

Tradisjonelle produkter

Tradisjonsprodliten
TINE lanserer en ny serie tradisjonelle produkter som er spesielle for det distriktet det produseres i og har lang forankring i norsk mattradisjon. Produktene er produsert lokalt og har lokale råvarer, men selges over hele landet.
 
TINE Lettrømme fra Nord inneholder både geitefløte og kumelk, noe som er en veldig spennende og smaksrik kombinasjon.

TINE Skjørost fra Trysil har lang tradisjon i Norge. Det er en surmelksost man tidligere laget på veldig mange gårder for å ta i bruk hele råvaren.

TINE Setesdalsmør er kjernet på tradisjonell måte, ved et av Norges minste meierier. Den er laget av syrnet økologisk fløte og tilsatt to prosent salt, noe som gir et smaksrikt smør.

14

14
«14» lanserte cottage cheese med syltetøy med to smaksvarianter jordbær og granateple og eple og pære. «14 Gresk yoghurt 90 kcal» kom med en ny variant med frisk smak av sitron og lime.

Go'morgen ZERO



Gomorgenzero

 

Go’morgen ZERO er blitt en kjempesuksess. Forbruker ønsker produkter helt uten tilsatt sukker, men uten å kompromisse på smak. Go’morgen Zero kom med ny smak; blåbær og tranebær.

Sprett Yoghurt PLUSS

Sprett
Sprett Yoghurt PLUSS er en sunnere barneyoghurt fra TINE. Sprett PLUSS har lite tilsatt sukker, er søtet med fruktjuice-konsentrat, inneholder mer frukt og bær og er laktoseredusert og tilsatt vitamin D.

Sunniva Supri frukt- og grønnsaksjuice

Supri

 

Sunniva Supri frukt- og grønnsaksjuice er en juicenyhet som inneholder hele 30 % grønnsaker.

TINE isTE Sparkling

 

Sparklingiste
TINE isTe Sparkling Original er en forfriskende, søt og leskende iste med kullsyre. Produktet kom også i en Zero-variant for dem som ikke ønsker sukkerholdige produkter.

TINE Styrk kaffe

Styrk -kaffe
TINE Styrk Kaffe har blitt godt mottatt av helsebevisste nordmenn som er opptatt av å holde seg i form i en hektisk og aktiv hverdag. Her er siste utgave med kaffe.

OSTECOMPAGNIET AS

Ostecompagniet
OsteCompagniet AS markedsfører og selger ostespesialiteter fra TINE, enkelte småskalaprodusenter, og ost fra flere land i Europa. Hoveddelen av omsetningen er norske produkter, men som et supplement importeres ost fra andre land som kompletterer tilbudet til forbrukeren og øker interessen for ost.

FJORDLAND AS

Fjordland
Fjordland AS er et merkevareselskap som driver utvikling, markedsføring og salg av fersk ferdigmat, margariner, yoghurt og desserter i det norske markedet.

NORSELAND INC.

Norseland -inc
Norseland Inc. er ledende distributør av premium merkevarer innen spesialmat i USA. De markedsfører, importerer og selger sine eksklusive merkevarer i alle kanaler i hele USA. Jarlsberg® er Amerikas best- selgende merkevare i sitt segment.

DIPLOM-IS AS

Diplomis
Diplom-Is AS er et merkevareselskap som produserer og markedsfører iskrem og frosne desserter.

WERNERSSON OST AB

Wernersson
Wernersson Ost AB er en av Skandinavias største grossister innen spesialost. De er totalleverandør av ost og har i tillegg spesialisert seg på lagring og foredling av ost og har mange sterke merkevarer i sin portefølje.

NORSELAND LTD.

Norsland -ltd
Norseland Ltd. er en av Storbritannias innovative ostespesialister og er nummer en i segmentet «British Blended Cheese» med 41 % markedsandel. De har mange markedsledende merker og mange prisvinnende produkter i sin merkevareportefølje.